O co chodzi w dumpingu?

Październik 8 2014 12:43PM

Każda firma posiada indywidualną strategię rozwoju i budowania pozycji na rynku. Czasami stosuje się dość kontrowersyjne metody, które nie dają gwarancji na sukces. Wśród nich jest dumping, który cieszy się coraz większą popularnością. Czym się charakteryzuje? Dlaczego przedsiębiorstwa wybierają go tak często?

Na wstępie warto wyjaśnić, że dumping stosują firmy handlowe. Proponują swoje towary w cenach, które nie zwracają nawet kosztów produkcji lub eksportują produkty za granicę, ale nie sprzedają ich w kraju.

Wyróżnić można trzy podstawowe strategie dumpingowe. Najbardziej popularny jest dumping sporadyczny, który polega na sprzedaży towarów po zaniżonej cenie z powodu braku zainteresowania, ogromnego popytu za granicą lub aby uzyskać zwrot kosztów magazynowania. Mniej znany, ale dużo bardziej niebezpieczny, jest dumping łupieżczy, który prowadzi do przejęcia rynku i usunięcia konkurencji. Najrzadziej spotkać można dumping stały, czyli sprzedawanie produktów tylko za granicą.

Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że dumping w Polsce jest zabroniony i dokładnie opisany w ustawie sprzed 20 lat. Jest objawem dyskryminacji konkurencji i nieuczciwego zwalczania rywali biznesowych.

red. Justyna Błahut
www.BusinessTimes.pl

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.